onsdag 26 september 2012

Tisdag 25 september 2012 - Oslo-Stockholm

Oslo hade däremot ett helt annat väder än i Bergen, riktigt höstrusk!
För att slippa frysa om morgonen tog jag en tur till Drammen, tyvärr inte med nya FLIRTtåget...som jag efter många försök endast fick på en bild.
 
WTF?
Detta gav visst huvudbry, inget jag kände till!
 
Gav upp på eftermiddagen och begav mig ut till Gardermoen en timme för tidigt istället.
Där mötte mig denna syn...
All incheckning var avstängd och i princip inga plan lyfte.
Grund: fel på soppasystemet!
 
Lyckades checka in mig på morgonen, så det var bättre att passera säkerhetskontrollen och bort från trängseln utanför. Innanför denna tavla...men den skarpsynte kan hitta ett plan till Stockholm som Gate Closing och inte New Time! Dessutom 47D...vilket för er som kan OSL är en helt fel gate!
Rusning dit!


Utan ett ord från SAS (på skylten stod dessutom att planet skulle till Paris) så vart jag ombokad på planet. Bättre att komma iväg tyckte flygplatspersonalen. Att det dessutom vart en MD82a var inte sämre, kanske sista gången i SAS regi!?





Inga kommentarer: